Praca doktorska
Ładowanie...
Collective identities, individual stances – Groupism and its transgressions in the work of selected film directors of Japanese New Wave
dc.abstract.en | In this thesis, I’d like to propose an interdisciplinary perspective on cinematic allegories of Japanese collectivism – the phenomenon that determines the identity of the Japanese society, which for the purpose of my research I call ‘groupism’ (jap. Shūdanshugi). The scope of films has been limited to an informal crosscurrent in Japanese Cinema, known as the Japanese New Wave, with a particular focus on the work of three filmmakers: Teshigahara Hiroshi, Imamura Shōhei and Terayama Shūji. I decided to extensively analyse the work of the aforementioned filmmakers, which I find crucial for the context of groupism. |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca jest interdyscyplinarną próbą spojrzenia na filmowe alegorie japońskiego kolektywizmu – tożsamościowego zjawiska w obrębie kultury japońskiej, który na potrzeby dysertacji zostaje określony „grupizmem” (ang. ‘groupism’; jap. shūdanshugi). Filmografia pracy została zawężona do nieformalnego zrywu w japońskim kinie, nazywanym przez badaczy Japońską Nową Falą, ze szczególnym wyróżnieniem trzech reżyserów, których najważniejsze dla kontekstu grupizmu filmy zostały omówione w oddzielnych podrozdziałach. Uwzględnieni w pracy twórcy to: Teshigahara Hiroshi, Imamura Shōhei i Terayama Shūji. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.affiliation.department | Wydział „Artes Liberales” |
dc.contributor.author | Mańkowski, Łukasz |
dc.date.accessioned | 2023-12-21T07:37:25Z |
dc.date.available | 2023-12-21T07:37:25Z |
dc.date.defence | 2023-11-13 |
dc.date.issued | 2023-12-21 |
dc.date.submitted | 2023-05-29 |
dc.description.additional | Link archiwalny https://depotuw.ceon.pl/handle/item/4835 |
dc.description.promoter | Kletowski, Piotr |
dc.description.promoter | Oleszczyk, Michał |
dc.description.reviewer | Lisiecki, Marcin |
dc.description.reviewer | Loska, Krzysztof |
dc.description.reviewer | Żeromska, Estera |
dc.description.sdg | GoodHealthAndWellBeing |
dc.description.version | final_author |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/4835 |
dc.language | en |
dc.language.iso | en |
dc.language.other | pl |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.subject.en | Terayama Shuji |
dc.subject.en | Imamura Shohei |
dc.subject.en | Teshigahara Hiroshi |
dc.subject.en | Japanese aesthetics |
dc.subject.en | production studies |
dc.subject.en | Japanese social studies |
dc.subject.en | visual anthropology |
dc.subject.en | philosophy of cinema |
dc.subject.en | history of cinema |
dc.subject.en | groupism |
dc.subject.en | Japanese New Wave |
dc.subject.en | Japanese Cinema |
dc.subject.pl | Japońska Nowa Fala |
dc.subject.pl | grupizm |
dc.subject.pl | historia kina |
dc.subject.pl | filozofia kina |
dc.subject.pl | antropologia wizualna |
dc.subject.pl | japońskie nauki społeczne |
dc.subject.pl | studia nad produkcją filmu |
dc.subject.pl | estetyka japońska |
dc.subject.pl | Teshigahara Hiroshi |
dc.subject.pl | Imamura Shohei |
dc.subject.pl | Terayama Shuji |
dc.subject.pl | kino japońskie |
dc.title | Collective identities, individual stances – Groupism and its transgressions in the work of selected film directors of Japanese New Wave |
dc.title.alternative | Kolektywne tożsamości, indywidualne postawy – Grupizm i jego przekroczenia w twórczości wybranych reżyserów filmowych Japońskiej Nowej Fali |
dc.type | DoctoralThesis |
dspace.entity.type | Publication |