Komunikowanie polityczne 2.0 - zarys koncepcji. Analiza amerykańskiej (2008) i polskiej (2010) kampanii prezydenckiej

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe dissertation presents an analysis of political communication during presidential campaigns in the USA (2008) and Poland (2010). It identifies components of contemporary political communication, discusses its strategies, analyses communication channels used in election cycles in the USA and Poland. The conclusions allowed to elaborate an outline of an original idea of political communication 2.0, based on the notion of a two-way symmetric communication, management role of public relations and the leading role of strategy in all communication processes. The dissertation also evaluates the versatility of the solution. The thesis is based on the research done in the USA and Poland. It also suggests the ways of development of the concept and further field research. The dissertation enters the set of publications in the fields of political science and media studies dealing primarily with the relationships between means of communication and politics, ways of reaching the voters and gaining their endorsement.
dc.abstract.plW pracy zaprezentowano analizę komunikowania politycznego w amerykańskiej (2008) i polskiej (2010) kampanii prezydenckiej. Określono determinanty nowoczesnego komunikowania politycznego, omówiono rodzaje strategii w nim wykorzystywanych, przeprowadzono dogłębną analizę kanałów komunikowania wykorzystanych w okresie badanych wyborów w USA i Polsce. Wnioski posłużyły do opracowania zarysu oryginalnej koncepcji komunikowania politycznego 2.0, opartej na idei dwustronnym symetrycznym komunikowaniu, public relations w funkcji zarządzania oraz wiodącej roli strategii w procesach komunikacyjnych. Poddano ocenie uniwersalność proponowanego rozwiązania. Pracę oparto na badaniach przeprowadzonych w USA i Polsce. Wskazano także kierunki rozwoju koncepcji oraz propozycje dalszych badań dziedzinowych. Praca wpisuje się w nurt publikacji z zakresu politologii i medioznawstwa, dotyczących w głównej mierze związków między środkami komunikowania i polityką, sposobami dotarcia do wyborców i pozyskania ich poparcia.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych
dc.contributor.authorPrzybysz, Łukasz
dc.date.accessioned2012-10-26T08:01:09Z
dc.date.available2012-10-26T08:01:09Z
dc.date.defence2012-11-14
dc.date.issued2012-10-26
dc.date.submitted2012
dc.description.promoterOlędzki, Jerzy
dc.description.reviewerGoban-Klas, Tomasz
dc.description.reviewerUlicka, Grażyna
dc.identifier.orcid0000-0001-7227-1967
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/88
dc.languagepl
dc.language.isopl
dc.language.otheren
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.encampaign
dc.subject.enpublic relations
dc.subject.enstrategy
dc.subject.enpolitical communication
dc.subject.plkampania
dc.subject.plstrategia
dc.subject.plpublic relations
dc.subject.plkomunikowanie polityczne
dc.titleKomunikowanie polityczne 2.0 - zarys koncepcji. Analiza amerykańskiej (2008) i polskiej (2010) kampanii prezydenckiej
dc.title.alternativePolitical communication 2.0 – outline of concept. The analysis of 2008 American and 2010 Polish presidential campaigns.
dc.typeDoctoralThesis
dspace.entity.typePublication