Dokument roboczy
Ładowanie...
Miniatura
Licencja

CC-BY-NC-SACC-BY-NC-SA - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach

Agresja werbalna w językach i kulturach europejskich. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych

Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Niniejsza publikacja jest podręcznikiem dla szkół ponadpodstawowych dwujęzycznych poświęconym profilaktyce agresji werbalnej wśród młodzieży. Podręcznik jest efektem projektu pt. Agresja werbalna w perspektywie międzykulturowej - źródła, formy, sposoby przeciwdziałania, w ramach działania III.3.2. "Promocja badań naukowych" programu Inicjatywa Doskonałości - Uczelnia Badawcza Uniwersytetu Warszawskiego. Jest to program dedykowany tzw. Trzeciej Misji UW, czyli wpływowi badań naukowych na społeczeństwo. Agresja słowna to narastający problem w naszych społeczeństwach, zarówno w sferze prywatnej, jak i w życiu społecznym - w rodzinie, w szkole, w miejscu pracy, w Internecie, na arenie politycznej. W pierwszej części podręcznika przedstawiono teorie dotyczące zjawiska agresji werbalnej. Następnie omówiono różne przejawy zachowań agresywnych: groźby i obelgi, agresję wobec osób niepełnosprawnych, rasizm etniczny i seksizm, mowę nienawiści, stalking i (cyber)mobbing, agresję internetową, a także prospołeczne formy agresji, takie jak agresja w muzyce oraz agresja „kumpelska”. Każdej części towarzyszą interaktywne ćwiczenia do pracy w klasie i grupie. Użyte terminy zostały wyjaśnione w formie małego słowniczka w załączniku.

Słowa kluczowe PL
agresja werbalna
młodzież
edukacja
zagrożenia środowiskowe
komunikacja
Dyscyplina PBN
linguistics
Wydawca
Wydział Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego
Data udostępnienia w otwartym dostępie
2024-04-24
Licencja otwartego dostępu
CC-BY-NC-SA - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach