Dokument roboczy
Ładowanie...
Miniatura
Licencja

CC-BY-NC-SACC-BY-NC-SA - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach
 

Agresja werbalna w językach i kulturach europejskich. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych

Uproszczony widok
dc.abstract.plNiniejsza publikacja jest podręcznikiem dla szkół ponadpodstawowych dwujęzycznych poświęconym profilaktyce agresji werbalnej wśród młodzieży. Podręcznik jest efektem projektu pt. Agresja werbalna w perspektywie międzykulturowej - źródła, formy, sposoby przeciwdziałania, w ramach działania III.3.2. "Promocja badań naukowych" programu Inicjatywa Doskonałości - Uczelnia Badawcza Uniwersytetu Warszawskiego. Jest to program dedykowany tzw. Trzeciej Misji UW, czyli wpływowi badań naukowych na społeczeństwo. Agresja słowna to narastający problem w naszych społeczeństwach, zarówno w sferze prywatnej, jak i w życiu społecznym - w rodzinie, w szkole, w miejscu pracy, w Internecie, na arenie politycznej. W pierwszej części podręcznika przedstawiono teorie dotyczące zjawiska agresji werbalnej. Następnie omówiono różne przejawy zachowań agresywnych: groźby i obelgi, agresję wobec osób niepełnosprawnych, rasizm etniczny i seksizm, mowę nienawiści, stalking i (cyber)mobbing, agresję internetową, a także prospołeczne formy agresji, takie jak agresja w muzyce oraz agresja „kumpelska”. Każdej części towarzyszą interaktywne ćwiczenia do pracy w klasie i grupie. Użyte terminy zostały wyjaśnione w formie małego słowniczka w załączniku.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Lingwistyki Stosowanej
dc.affiliation.departmentWydział Nauk o Kulturze i Sztuce
dc.affiliation.departmentWydział Socjologii
dc.affiliation.instituteInstytut Komunikacji Specjalistycznej i Interkulturowej
dc.affiliation.instituteInstytut Muzykologii
dc.contributor.authorBonacchi, Silvia
dc.contributor.authorGradowski, Mariusz
dc.contributor.authorKonert-Panek, Monika
dc.contributor.authorMela, Mariusz
dc.contributor.authorMichnowska, Maria
dc.contributor.authorMiłkowska-Samul, Kamila
dc.contributor.authorUtri, Reinhold
dc.date.accessioned2024-04-24T10:18:40Z
dc.date.available2024-04-24T10:18:40Z
dc.date.copyright2024-04-24
dc.date.issued2024
dc.description.accesstimebefore_publication
dc.description.granttitleDziałanie III.3.2. „Promocja badań naukowych” programu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB) Uniwersytetu Warszawskiego
dc.description.versionother
dc.identifier.doi10.5281/zenodo.11059210
dc.identifier.orcid0000-0003-3914-1233
dc.identifier.orcid0000-0002-1941-4073
dc.identifier.orcid0000-0002-1463-3357
dc.identifier.orcid0000-0003-1455-9334
dc.identifier.orcid0000-0002-5426-1615
dc.identifier.orcid0000-0001-7896-1432
dc.identifier.orcid0000-0002-8714-3068
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/160320
dc.languagepl
dc.pbn.affiliationlinguistics
dc.publisherWydział Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego
dc.rightsCC-BY-NC-SA
dc.share.typeOPEN_REPOSITORY
dc.subject.plagresja werbalna
dc.subject.plmłodzież
dc.subject.pledukacja
dc.subject.plzagrożenia środowiskowe
dc.subject.plkomunikacja
dc.titleAgresja werbalna w językach i kulturach europejskich. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych
dc.typeWorkingPaper
dspace.entity.typePublication